Utazás közben, gyerekek mellett mi akad az ember kezében itt Felsö-Ausztriában

Történelmi regény angol módra

2020/03/12. - írta: Skog

Bernard Cornwell: Stonehenge

Bernard Cornwell eddig teljesen észrevétlenül elment mellettem. Vicces módon a Netflix tehető felelőssé, hogy megismerkedtem vele, még pedig úgy, hogy kerestem az erősen elfáradó Vikingek helyére egy jó kis történelmi sorozatot. Ez lett a korban teljesen jól ide passzoló( 9 század vége, 10. század eleje) The last kingdom.

Ez a szerintem egészen jó kis sorozat, nyomokban még történelmi hűséget is tartalmaz, Cornwell: The Saxon Stories azaz a Szász krónikák ciklusán alapul. Elolvastam öket is, de erről majd máskor. A helyi könyvtárban viszont csak egy műve volt éppen akkor kikölcsönözhető. A Stonhenge. Bronzkori sztori. Hümm. Az ilyet máskor szinte biztosan visszateszem.

Na de ez, nekem már-már szépirodalom, nem csak egyszerűen történelmi regény, ami valljuk be időnként kicsit degradáló jelzö. Nem tudom mennyit kutatott a szerző a témához, de alaposnak tűnik a sok nyilvánvaló fantázia körülmények, korabeli viszonyok részletekbe menő megfestése mellett is. A szerző töriszakos volt, érzödik.

Ha valaki olvasni szeretne valami eredetit, ami töris, finoman misztikus és masszívan elgondolkoztat az áldozatvállalás szerepéről, úgy csak ajánlani tudom.

4/5

 /Németül/

stonehenge.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://labancnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr5215516622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása