Utazás közben, gyerekek mellett mi akad az ember kezében itt Felsö-Ausztriában

Kém, aki szeretett engem

2018/09/06. - írta: Skog

A cím félrevezetö(pont ezért adtam), mert egy John Le Carré regényröl lesz röviden szó: A kém, aki bejött a hidegröl.

Le Carrét szeretem, de valahogyan ez a könyv nem fogott meg, nem ragadt rám a belsö feszültsége.

Valószínüleg a témaban való jártasságom miatt, rengeteg film és még több könyv "elintézése" után nekem ennek a münek szinte csak a negatívumai jutottak az eszembe, nyilván a abban a korban, 1963-ban jelent meg, ez egy korszakos könyv volt. Nem kérdés leszámol jó sok mítosszal, nem James Bond-i irányból világítja meg a geseftet. A geseft pedig szennyes, szürke. Ezt tényleg nagyon szépen mutatja be Le Carré, Liz halála egyértelmüen a brittek sara, hogy Leamas is feláldozható, de ez legalább az elejétöl tiszta. Èn Fiedler és Leamas "párviadalát" untam a leginkább, zavart Leamas karakterének egyszólamúsága.

A regényt nem olyan régen megint kitüntették, sok-sok díjjat nyert már vele Le Carré, de ezek szerint nem vagyok ebben sem mainstream.

Èn Christian Wessels és Manfred von Conta fordításában olvastam, németül.

Összegezve: nem rossz, de igazán jó sem. Filmben jobb volt. Filmen sajnos, úgy néz ki sajnos elöbb láttam.

3/5

images.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://labancnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr914207059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása