Utazás közben, gyerekek mellett mi akad az ember kezében itt Felsö-Ausztriában

Szeretetről, sötétségről

2020/03/29. - írta: Skog

Nem tegnap fejeztem be Amosz Oz könyvét, de nem is olyan régen. Sándor Erzsi könnyednek tűnő, milyen is volt anyám önéletrajzi ihletésű könyvével szemben, bár Oz könyve is erősen hasonló felindulásból lett megírva, ez egy lényegesen nehezebb mű. Teljesen más, stílus, sztori és mégis egy nagyon hasonló szituáció. Szembenézés anyával.

Amosz Oz izraeli író (1939-2018) 12 évesen vesztette el depressziós édesanyját. Ezzel a targédiával a 2002-ben megjelenő Szeretetről, sötétségről című könyvében vet számot. Félelmetesen szép könyvben tárul elénk egy kicsiny izraeli értelmiségi család drámája és nem mellesleg Izrael Állam születése. Az utóbbi évek egyik legjobb könyve, amit olvastam. Nem egy könnyű történet, de nagyon olvastatja magát, a fordítás Szántó Judit munkáját dícséri.

E könyv pikantériáját nekem csak az jelenti, hogy édesanyámtól kaptam ajándékba. Nem mertem még megkérdezni, hogy ő olvasta-e.

A könyv szerintem "kötelező olvasmány" kéne legyen. 5/5

A könyvből film is készült Natalie Portman rendezte és a főszerepet Fania Klausner szerepét is ő játszotta el.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://labancnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr1515568324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása